Expozice podkrovních pokojů je logickým pokračováním reinstalace expozice interiérů prvního patra zámku. Z hlediska historické autenticity je však daleko volnější, neboť využívá značnou část potenciálu zbylého "svozového" mobiliáře. O evokaci schönburského způsobu užívání místností se snaží dětské pokoje, pokoj komorné a hala.
Obrazárna je instalační licencí tvůrců, její vznik byl motivován snahou zpřístupnit návštěvníkům zajímavý obrazový fond pocházející ze zámku Kamenice nad Lipou, jde vlastně o instalovaný depozitář.
V době poválečného zpřístupňování objektu byly podkrovní místnosti chápány jako zcela nezajímavé, důraz byl zcela po právu kladen na prezentaci historických interiérů prvního patra. Současný zájem o všednodennost a soukromí šlechtice doby konce monarchie a první republiky může však nacházet v těchto jednoduchých podkrovních pokojích pozoruhodný doklad tehdejší proměny životního stylu šlechty. Ve světle poslední, Walcherovy, přestavby zámku můžeme navíc postřehnout ideál, který vedl majitele ke snaze prezentovat rodinu vkusnou, skromnou, památkově korektně upravenou budovou.